Tilda i ord

Alla inlägg under februari 2008

Av Tilda - 29 februari 2008 14:20

Yay, idag ÄR det skottdag. Vi har fått en extra dag att slösa energi på, det borde firas! Jag firar det med att sova bort halva dagen, öppna fönstret, dricka en kopp te och ta tag i pluggandet. Ikväll ska jag vara klar med CVt, sammanställningen och åtminstone lagt ner lite energi på projektarbetet. "Vill jobba i helgen vill jobba i helgen vill jobba i helgen snälla låt mig jobba i helgen" - dagens tanke. Kommer antagligen inte alls få jobba i helgen :(


Star 2008

Lördag

20.00

Fiskebäcksmissionskyrka

Hoppas att vi ses där! Bäst för dig ^__^


Star 2007 2plats

Av Tilda - 29 februari 2008 02:45

Just nu, eller alldeles nyss bestämde jag mig för att åter igen skapa någon slags blogg att slösa bort lite energi på. Klockan är alldeles för mycket och jag är fylld med alldeles för mycket energi, är dessutom jättesocial. Med andra ord är det som vanligt när jag inte har somnat innan elva på vardagarna... Kan ju när jag ändå är igång och informerar säga att min inspiration börjar knacka mig på axeln igen, skönt. Känner mig faktiskt lite lättad.

(Skola? vad är det för något? förutom

det som ger mig mest ångest.

skoltrött? nej då inte alls. suck)


Nu ska det här första inlägget avslutas

och nej jag kommer nog inte gå att lägga mig.

Av Tilda - 12 februari 2008 16:29

En mer fantastisk resa är svårt att få till,

jag vet att du är

AVUNDSJUK!!



Av Tilda - 11 februari 2008 23:00

Fortsättning på -låtsas-resedagboken- ...

Mobilen skriker GÅ UPP, inte riktigt men nästan.

Halv åtta suck, på första lovdagen.. Det är hårt men lite sol i ögonen och tanken på en massa snö får det att pirra i magen, uppskuttad! Skaka om Jocke, snällt och be honom göra frukost. Valpögon på morgonen är verkligen givande, snart är hela gänget samlade kring matbordet. Trötta men med solsken i ögonen.

iiiih! snö snö snö sol sol sol snowboard <3

Vid nio har hela gänget lyckats ta sig till backen, f e m h u n d r a m e t er är nu bara någon minut.

Idag är en l ä r a  a n t o n i a  a t t  i n t e v a r a r ä d d d a g. Du är duktig gumman min :) Verkligen! Äta lunch och sova en halvtimma i stugan, sköönt.

Jag Nicke Jocke lyckades ta oss ut efter lunch igen, dem andra somnade på vägen :) Perfekt väder, underbara backar och toppen sällskap, hur kan man motstå? 

En bra första dag.


Avslutning Tacos och bastu, en massa skratt. Ni gör mig varm i magen.


Efter två dagar känns det som om vi har varit här i en vecka

det hinner hända så mycket när man utnyttjar sin

tid på varandra. Drar ur varje sekund. Ser er i alla ögonblick.


Godnatt, iimorgon. Iiimorgon bli.. blir nog en gäsp bra..zZzz..dag.


Av Tilda - 10 februari 2008 16:31

Ja du.. Om vi låtsas lite grann så kanske jag kan få till några dagar med resedagbok. Om både du och jag använder vår fantasi så vaknade jag vid halv åtta idag, slängde mig upp ur sängen och gick igenom min checklista. "Inte glömma något, inte glömma något." Surrade det i min gäspande hjärna. Klä på sig, sminka sig, äta frukost och få ner alla extra saker i en påse/väska. KUDDEN!  inte glömma kudden.

Sen iväg och hämta Nicke och Jocke.

Irra sig in på stationen för att köpa sig lite extra förnödenheter så som en cosmoploitan och pengar till mobilen. Sms, pling! sms, pling! sms, pling! Och vips så var alla samlade alldeles för långt bort från bussen.

Efter lite busspaning och väskpassning sitter vi äntligen på vår buss som ska ta oss till Branäs, fullt med danskar ÖVERALLT! Killarna får hålla till långt bak medans vi tjejer sitter väldigt fnissiga i mitten, omringade av danskar.

Efter sex timmar når vi ett regnigt Branäs, massa snö dock :) Bara 500 m att släpa packningen, som efter några dagar kändes som en kort sträcka, i regn och seghet är den miltals lång enligt min kropps beräkningar.

STUGAN! STUGAN! STUGAN! - Den är fin, mysig och jag älskar den.

Antonia, Matilda, Samuel, Joakim - Övervåningen.

Rebecka, Nicholas, Jonathan - Undervåningen.

Ommöblering på undervåningen, flytta soffan och tvn. Koppla in ps2 och alla är nöjda och glada. Beundra den oerhört lilla bastun byggd för två, (vi fick in fem)

Efter några protester gick hela gänget
dem där f e m h u n d r a m e t r a r n a,
för att hyra skidor och köpa mat.


Viktig fakta: Uthyrningskillen var söt.

en av de få den här veckan. =P


Köttfärssås och Spagetti

och idag stod tjejerna för middagen

som åtminstone jag tyckte var god.


Sedan hände det säkert en del

som hör branäs-gänget till

och som jag inte behöver

säga till er andra.

Jag vet att du är

NYFIKEN.


Egentligen är det nog

så att mitt minne

domnade bort

om kvällarna.


Tjo o hej

eller just det ja

vi låtsades ju att det

här var en resedagbok.


GOD NATT och sov så sött.

En bra start på resan är mitt tycke...






Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Du ser saker, och säger: Varför? Men jag drömmer saker som aldrig funnits och säger: Varför inte?

Omröstning

Har du skrattat idag?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar

Smågodis


Ovido - Quiz & Flashcards