Tilda i ord

Alla inlägg under april 2010

Av Tilda - 29 april 2010 16:42

Tentan gick åt skogen men det är varmt ute och vi har fått våra utemöbler, så jag kan inte låta bli att vara glad ändå. Det finns annat här i livet än tentor som inte går som man vill. Naturvetenskap och jag går helt enkelt inte ihop, det är bara att acceptera. Får se hur jag accepterar det bara, för denna kursen måste jag klara hur lite motiverad jag än är. Äsh äsh, praktiken är mysig iaf, så det kan jag njuta av :)


Nästa helg är det nyingläger, massa härliga barn och underbara människor. På en underbar gård hela helgen och sen lite göteborgskänsla på det, det kan bli riktigt bra! 


Nu ska jag ut i solen och njuta, mums!


Peace,

Ti!

Av Tilda - 28 april 2010 17:59

Blir nästan lite pirrig i magen när de raderna slår in, för de är fastbundna med dagdrömmar som jag kan drunkna i. Drömmar som egentligen är bannade från min hjärna, förbjudna. Men jag måste smygtänka ibland, en liten kortis gör väl inget? Så länge jag vet att de inte är förankrade med verkligheten. Så länge jag inte blir besatt. Du börjar faktiskt åsidosättas nu, ha plats nummer två. För när du blir nummer ett då ska jag ha allt kvar i en liten box som bara du kan öppna, och du kommer bli överväldigad. Jag måste tänka så för att hålla kontrollen.


Valborg närmar sig med storsteg och här sitter jag och pluggar. Lär mig en massa om hur man bör äta för att bli smart. Vår kropp är jävligt avancerad men ändå så logisk. Sitter och omvandlar biologi till fysik, för fysik är logiskt. Gör jag biologin logisk kanske jag kan klara det här. 


På fredag, på fredag, på fredag, då ska jag andas. O festa så det står härliga till:)


Det här är lycka, vi ser så ofantligt lyckliga ut! I sommar ska vi segla och det kommer bli helt underbart. Saknar dig vännen, tycker du kan komma hem nu!

Du får symbolisera lycka, det är väl bra ;)? Haha! <3


  


Peace,

Ti!

Av Tilda - 27 april 2010 14:43

          

Av Tilda - 27 april 2010 13:46

Nu vet jag nästan allt om bukspottskörteln och insulin, det du! Det är kunskap jag kommer utnyttja ett flertal gånger i livet. Oooh ja. (Är inne i en kunskapskris, lär mig saker jag aldrig kommer använda. Det är ytterst avtändande och omotiverande)

Av Tilda - 27 april 2010 11:20

Idag är en dag som bör ägnas åt plugg, några timmar försenat börjar jag med att öppna böckerna. Det står still. Mitt huvud har ont och det finns ingen som helst motivering. För att väga upp tråkigheten har jag inköpt allt för mycket onyttigt som i mån av tid kommer hålla mig sällskap.   


Hittade en underlig vän i affären idag som nu får hänga med mig hela dagen, han står och glänser i solen. En riktig fining.


  


Han tror nog att han är en pumpa, han vill nog  vara det mest av allt här i världen. Så istället för att bli hånad i affären så ska han få stå här hos mig och bli älskad. Omtyckt för den han är och få känna att han får vilja vara en pumpa. Här hos mig kan han få vara så mycket pumpa han vill. 


Nu tillbaka till plugget. Jippi!


Peace,

Ti.

Av Tilda - 26 april 2010 19:19

Med stilla steg går du iväg

omärkbart och sakta

tinar du bort


Men jag känner

hur du domnar

och jag blir svagare

för varje sekund


känslan förgör mig

bygger panik jag

ihärdigt gömmer


Så mycket känslor

att jag inte längre känner


lever inte i stormen mer

bara en del av dess existens


somnar in

och försvinner

blir allt ni

inte är eller

vill,


förlåt.

Av Tilda - 26 april 2010 18:39

Dagen har varit nyttig, jag är nyttig på alla vis utom när det gäller pluggandet. Praktik, jobb, matlagning och tvättning. Känns bra att få tvättandet gjort, iiih nu är min garderob snart full med mina favoritkläder igen. I like!

Av Tilda - 25 april 2010 21:20

Jag har fått en förkärlek till Timbuktu på senaste dar, han är ett sällskap på tåget och alla stunder då jag inte behöver lyssna på omgivningen. Glada toner och en uppåttakt. 


Helgen har sprungit likväl veckan, summasumarum; Bra helg, bra vecka.


Imorgon har jag min sista praktikdag för ett tag, vilket känns lite tråkigt. Jag har verkligen börjat trivas både med barnen och med min handledare. Att behöva lämna det är trist. Till hösten blir det dagis och full rulle med andra barn, jag kan nog komma underfund med det också.


Nu sitter jag här och försöker knåpa ihop morgondagens lektioner, har ont i ryggen och borde skutta i säng och drömma något fint.


(Ilska är

ett bra

utlopp

för att 

bli av

med dig.)


Peace,

Ti.

Presentation

Du ser saker, och säger: Varför? Men jag drömmer saker som aldrig funnits och säger: Varför inte?

Omröstning

Har du skrattat idag?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar

Smågodis


Ovido - Quiz & Flashcards