Tilda i ord

Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Let's start at the very beginning...

Av Tilda - 23 april 2012 13:25

En hejvild blandning av bilder. Enjoy.



Syster och jag har vår alla hjärtansdag picknick samt hej då-picknick. Vår sista dag tillsammans! 
Känns som en evighet sedan nu. Här är vi vid floden i Brisbane, Australien.


 





  

Runt omkring oss satt kärlekspar, och överall sprang det omkring fotogalna turister. Denna kära Kines och hans vän frågade om dem fick ta kort på oss. Självklart fick dem ta med min kamera med. Väldigt trevligt.

  

Nästa kapitel i fotosamlingen, seglingen i Whit sunday som upplevdes med blandade känslor och varierat väderlag.


 

Men tack vare denna seglingen träffade jag mina nuvarande resekamrater, så det är väl inte helt fel!

 


Och nästa resemål var alltså Japan. Jag fick med min kompakta kamera, den sämsta men den enda som det går att ladda över bilder ifrån, lite kort ifrån min första dag på okinawa. Här är deras provisoriska hamn.




Den här charmige herren är en av mina favoriter från Japan. HAn kunde lite engelska och sade sig vara en konstnär. Han spelade munspel och skrev en haikudikt till mig. Väldigt vackert och charmigt alltihop. Självklart ville han inte ha ett enda öret för bemödan. Vackert. 

     

Det här så kallade huset är från början en allmän toalett som av någon finurlig och föredetta hemlös snubbe har byggts om till ett hem. Och inte på vilket sätt som helst. Närmar man sig detta hus kan man hitta de mest förunderliga prylar så som, en moped, ett badkar, en frisbee, en klocka, en kylbox, en tennisracket, ett diadem, lakan, handdukar dekorerade med utskurna texter osv. Helt otroligt!

 

Sist men inte minst, vår nuvarande destination. Victory beach, sihanoukville, kambodja.


 


Någon finurlig snubbe tyckte visst att det passade med en stor tjur av betong mitt i vattnet intill standen.

Väldigt tjusigt...  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tilda - 17 september 2012 19:23

Om en vecka börjar jag jobba som lärare i en etta, ett vickariat som sträcker sig över hela terminen. I skrivande stund är jag ganska nyligen informerad om jobbet, jag vet egentligen inte så mycket om barnen, schemat eller mina kollegor. Men jag är s...

Av Tilda - 1 september 2012 22:04

Jag bär i förvirringen en knuten näve känslor jag inte minner styra Stirrar stumt in i spegelns sköra glas Väntar på svar men hör bara tystnad...

Av Tilda - 19 maj 2012 13:48

En mellanlandning i Malmö, sista bussresan och tillslut hemma i älskade Göteborg. Det första jag ser i Göteborg är Jennys leende, bra början! Nu har jag varit hemma några dagar dock blev läkarbesök det första åtagandet jag gjorde, med resultatet sj...

Av Tilda - 13 maj 2012 02:11

Det är en konstig känsla att sitta i Sverige och skriva detta inlägget. Den sista flygresan gick bra, ingenting krånglade, ingen panik i sista stund, inga problem vid incheckningen och inga onödiga säkerhetskontroller. Kändes helt enkelt stabilt, min...

Av Tilda - 9 maj 2012 08:55

Nu närmar sig slutet med läskiga steg, det virvlar av känslor inför flygresan hem. Lycka över att komma hem igen, sorg att behöva lämna det här. Sorg över att nå ett slut. Men min hemlängtan tar nästan över och tillsammans med den så känns det riktig...

Presentation

Du ser saker, och säger: Varför? Men jag drömmer saker som aldrig funnits och säger: Varför inte?

Omröstning

Har du skrattat idag?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar

Smågodis


Ovido - Quiz & Flashcards