Tilda i ord

Alla inlägg under oktober 2009

Av Tilda - 21 oktober 2009 18:26

Fann den ljuva konsten haiku,och det är kul att prova nya saker ibland.
Så även om det här som kommer nu inte är bra. Så var det iaf kul att prova på.


Nybörjar - Haiku 



Ingenting


Tomhetens tid


binder fast mörkret


tystnaden ekar

 











Överlägset


Grönskans sömn


väcker gråskalans envishet


till liv





//Tilla

Av Tilda - 21 oktober 2009 16:18

Syster kommer till Sverige idag :) 

Jag har tenta imorgon, nervöst men inte så mycket att göra åt. Inte så mycket att plugga bara hålla tummarna på att hjärnan är på rätt plats imorgon. Hösten börjar bli fin här i Malmö nu, löven faller på mig. Orden börjar smyga tillbaka till mina fingrar igen. Jag tänker i diktform, härligt. Hela världen är en massa fina fotografier fyllda med fina ord.


Syster syster syster, vad jag har saknat dig.


Peace,

Tilla med den knasiga hatten.

Av Tilda - 20 oktober 2009 21:44

om du andas på min kind

blir världen till is

och jag förstenad.


fryste du min tanke

med din blotta exitens

är jag rädd.


din makt över min

kropps stela motorik

sågar mina revben itu.


jag gråter inte längre
högljutt när du försvinner
allt är slut nu.


luftens molekyler är utrotade. 

Av Tilda - 20 oktober 2009 21:21

jag försöker andas

men du är i vägen.

Av Tilda - 16 oktober 2009 15:13

Vet du hur det känns att bli kastad i väggen i 200 km/h

som när hjärtat springer åt 3 olika håll

av kärlek utan förstånd


Och allt går sönder

du är en slafsig massa

på ett golv i någons kök


Ingen kommer hjälpa dig

att pussla ihop alla de bitar
som du sågat dig själv i 


då blir din luft

till sten och allt

du är stolt över

är dina tunga andetag


på något jävla sätt

överlever du dig själv

igen.

Av Tilda - 16 oktober 2009 14:55

om det ändå bara var regnet

som blötte ner mina kinder


om det ändå bara var solens frånvaro

som fick allt att gå i grått


om det ändå bara var trafikens panik

som fick mitt hjärta att slå 3 slag extra varje sekund.


Om det ändå var så bra som dem säger

att det ska vara.

Av Tilda - 15 oktober 2009 18:02

Hösten ska vara vacker, med fina löv och varma mössor. Men här finns ingen skog, ingen samlad färgskala. Det är grått och det är alldeles för kallt, dessutom har jag drabbats av höstsyndromet. Hemskheten som kommer varje gång vid den här tiden på året. Jag som tyckte jag flydde undan det så bra, ack så fel jag hade.
Jag misslyckades på alla vis.


Du är här,

ta över mig.

Förstör de 

kommande

månaderna. 

Du vet precis

vilka metoder

som fungerar

bäst. Jag orkar

inte ens kämpa 

emot dig längre.


/ Ti

Av Tilda - 14 oktober 2009 13:02

Hur lyckas Harry Potter komma in i mina drömmar? Tillsammans med spöken i svarta korsetter och hatt erövrade ni mina sista timmar och nu mår jag helt plötsligt illa. Dumma dumma dröm. Föresten ska väl Harry Potter kunna alla möjliga förbannelser, spöken borde vara en enkel match. Men istället är det jag som ropar ut alla trollformler jag kan, i panik för ingenting fungerar. Hermione borde väl åtminstone kunna göra något... men icke. Det är andra gången ni skrämmer ihjäl mig. Onda figurer. ONDA!!!


//Ti

Presentation

Du ser saker, och säger: Varför? Men jag drömmer saker som aldrig funnits och säger: Varför inte?

Omröstning

Har du skrattat idag?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar

Smågodis


Ovido - Quiz & Flashcards