Tilda i ord

Alla inlägg under mars 2009

Av Tilda - 24 mars 2009 19:38

Hennes mål var att bli hans mål.

Frasses, Härnösand. 
En tjej och en kille ~18 sitter och äter.
Tjejen: Jag är förresten kär!
Killen: Oj, det gick fort. Tell me the story!
Tjejen: Jag såg på Twilight och nu är jag helt kär i Robert Pattinson…
Killen (uppgivet): Nej, inte du också! Vi män får faktiskt komplex!
Tjejen (drömmande): Han är så sexig, nu vill jag verkligen ha en vampyrkille.
Killen: Jag vet inte en enda tjej som inte har blivit förvrängd av den där jävla vampyrfilmen. Den borde fan förbjudas, den rubbar liksom hela ekosystemet av människor. Det är inte så att vi kommer dö ut av kärnvapenkrig eller växthuseffekten, ni kvinnor kommer vägra ha sex med män bara för att de inte är Robert Pattinson!


En av de mest underbara tjuvlyssningarna på länge!
Gjorde min dag! :D


with love
Tilla.

Av Tilda - 24 mars 2009 12:14

Äntligen frisk nu efter ungefär en vecka! Äntligen kan jag tänka klart igen, halsen bråkar och näsan rinner men jag känner mig åtminstone okej. 

Idag blev det inget jobb, skönt. Och v 14-15 har jag schemalagd arbetstid, weeeei! För första gången, ska bli sååå skönt.


Nu ska jag till allergiläkaren :P jippie!


Ut i vårvädret iaf!


with love

Tilla 

Av Tilda - 15 mars 2009 22:17

Tid är sånt som passerar när vi målar upp våra perspektiv. Tid är något som jag är expert på att slösa bort, jag har inga tidsperspektiv. Timmar blir dagar, dagar blir veckor, veckor blir månader och månader blir år. Ibland många år.

För ett år sedan satt jag och panikade med mitt projektarbete, idag sitter jag och panikar med ansökan till universitetet. Stegen blir större både i livet och i mitt inre. Projektarbetet utvecklade mig, mycket. Jag vill göra det igen, jag ska göra det igen, fast större. Mycket större. I veckan ska jag skicka in min ansökan och fan om jag inte kommer in, jag borde mendet kan alltid gå åt skogen. Jag är bra på att gå åt skogen, gröna träd och sådär det är min grej antar jag. Fast träden är mer gråa i mina ögon, väldigt gråa.


Idag var det vår som sken i mina ögon, vår som värmde mina kinder och vår som fick mig att le. Vår som i kjol, vår som i blommor, vår som i leenden på stan, vår som i fågelkvitter, vår som i picknick, vår som i fika, vår som i glad Tilda, vår som i blå himmel och vår som i ett steg närmre sommaren.


I veckan blir det jobb för fullt, hoppas jag. Har fyra pass uppskrivna, ge mig mer! Utplåna mina tankar, fyll min tid med skrattande barn. Jag borde träna i veckan, jag borde klippa av mitt hår och jag MÅSTE söka in till skolan.


Imorgon börjar jag 12, gött!


Våriga kramar från en leende flicka i fläta.


with love

Tilla.


Presentation

Du ser saker, och säger: Varför? Men jag drömmer saker som aldrig funnits och säger: Varför inte?

Omröstning

Har du skrattat idag?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar

Smågodis


Ovido - Quiz & Flashcards