Tilda i ord

Alla inlägg under juni 2008

Av Tilda - 29 juni 2008 13:37

det är en sådan fruktansvärd tomhet som besitter mig när du är borta
hela mitt inre ropar efter dig. Jag känner mig ensam och borta
fylld av ett ingenting som expanderar hela min tillvaro. Att vara älskad
är en av de största farhågor jag har, ensamhetens tomhet är ett med
den rädslan. Jag vet inte vad som är värst. Men när du är i närheten
känns inte existensen lika overklig och värdelös. På något sätt är du en
del, antagligen den största, av det som får mig att kämpa. Utan dig
är det bara tomt och värdelöst, för jag vet att i slutändan ser människan
ingen annan än sig själv. För min egen skull är det vi ser med våra stängda ögon.

Du är min andra hälft, den finare och den bättre. jag älskar dig mer än vad jag någonsin har eller kommer att älska en människa.








Av Tilda - 28 juni 2008 00:49

sluta drömma om ljuva livet

du kommer aldrig va med om det...


patetiskt hemskt låter det.


Legat hemma o kollat på film hela kvällen, min nacke gör ont o imorgon ska jag jobba. Hoppas hoppas att nacken mår bra då! Och hoppas att jag somnar när jag lägger mig ikväll, behöver det.

Min hjärna går på högvarv ständigt nu, tänker alldeles på tok för mycket. Inte ett dugg bra. Nesh, nu ska jag hoppa i säng försiktigt o lägga mig ner försiktigt för att sedan somna försiktigt o hoppas att jag inte har ont när jag vaknar. Inga sjuka drömmar inatt tack! (kan man beställa sånt?)

Isf vill jag beställa en kopp varm kärlek när jag ändå är i farten.


with love

Tilla.



syster du är sjukt saknad <3

Av Tilda - 23 juni 2008 13:45

Inte åka från mig,

vill inte det :(


skit också,

fyra ushveckor!


mår redan dåligt

utan dig :/

Av Tilda - 23 juni 2008 00:59

Det åskade

vinden föll omkull

och hela himlen

lyste upp sig själv

som om vi inte såg

vår egen skönhet.


Det slog ner inuti

ett dunder som fick

oss att skälva


skaka


och neråt föll

regn


sakta värmde vattnet

våra kinder.


Av Tilda - 21 juni 2008 02:20

Suck på matilda linnèa maria.

hat på envisheten och alla

de tankar som existerar

innanför pannbenet.


befrielse

jag behöver.

Av Tilda - 19 juni 2008 00:04

You spin around me like a dream

We played out on this movie screen

And I said

Did you know I missed you?

Did you know I missed you?

Did you know I missed you?

Did you know I missed you?

Did you know I miss you?

Did you know I miss you?

Did you know I miss you?

I miss you

Av Tilda - 18 juni 2008 01:43

Suck.

Jag har förstoppning, i fingrarna, i hjärnan, i käkarna. Det kommer inga roliga, dramatiska, snygga, fula, vackra, häpnande ord. Bläsh. Känner mig mest bara dålig osv. Det är rätt jobbigt faktiskt. Men allt är ganska bra nu, jag mår inte dåligt. Jag mår faktiskt väldigt bra, och jag är glad över det. Men jag känner mig dålig, vet inte varför. Ibland kanske man får göra det, förmodligen är det så. Jag känner mig till och med FUL, blir inte nöjd hur jag än fixar mig. Spegelbilden bara räcker ut tungan och fjantar sig ändå. Men man ska nog känna sig ful ibland, och som sagt jag mår inte direkt dåligt av det. Det bara ett fånigt ilandsproblem som jag kan få störa mig på nu när allt annat är så bra. Det är sommar, jaa oj. Jag förstår inte hur en årstid kan göra mig så lycklig, men det gör den. Och glad är väl jag för det (men gladast är nog räven, laalalalalala lalalalalalaalaa). Har en till bra sak, jag vill bli kär. Jag VILL, det är lite häftigt. Har inte velat det på länge. Jag kommer säkert inte bli det bara för att det finns en vilja men ändå. Att jag kanske vågar bli det när väl tillfälle kommer känns ganska bra. Lite lustigt men ändå. (såå kan du sitta där och se fånig ut fastän du är brun och vacker, lite för bra och lite för fin. Varma händer och ett hjärta utan vett. Men du är ingenting för mig mer. Ingenting. Bara en fågelskrämma åt alla människor som går för nära. Men jag river dig itu, du hjärtlösa. Fast det är inte ditt fel. Du är bara ivägen, inte ditt fel.) Woho jag är en människa. En konstig filur. Och jag förstår inte självgodheten på denna jord, vad är den bra för. Mer ödmjukhet åt folket, mer kärlek åt de osynliga (NI SYNS VISST!!! det är vi andra som är BLINDA)

Nu ska lilla fröken filosof följa sin -borde-göra-karta- och försöka leta upp min säng som så hjärtligt ropar på mig. Massa glädje till er där ute. Sjung en trudelutt och Le, ingen har för lite av sång!. "Var nöjd med allt som livet och allt som du omkring dig ser, glöm bort beskymmer sorger och besvär(för en stund), var glad och nöjd för vet du vad en LEDSEN människa gör ju ingen glad, var nöjd med livet som vi lever här"


with love

Tilla.

Av Tilda - 16 juni 2008 18:39

Igår kväll så somnade jag, jag vet inte hur men på något sätt gick det och klockan var innan midnatt. Helt fantastiskt. Ändå lyckades jag sova till halv ett idag dock så var det riktigt skönt. Det regnade ute när jag vaknade och det fortsatte regna ungefär till klockan tre. Då var himlen helt plötsligt klarblå och solen satt på himlen och ropade efter mig, lydig som jag är så kommer jag :) Somnade nog ytterligare en stund. Är ledig hela veckan men på något sätt så har jag lyckats boka upp mig alla dagar förutom på midsommar. Sååå.. på något sätt måste man hitta planer för fredagen. Det brukar iof fixa sig så det gör det nog :) Nu ska jag iväg och gratta min kära farmor som fyller 87 år :)


"Branäs-gänget" VI måste planera inför helgen!!!


With love

Tilla

Presentation

Du ser saker, och säger: Varför? Men jag drömmer saker som aldrig funnits och säger: Varför inte?

Omröstning

Har du skrattat idag?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar

Smågodis


Ovido - Quiz & Flashcards