Tilda i ord

Alla inlägg under september 2008

Av Tilda - 30 september 2008 12:52

Fel tankar och filosofier styr mina andetag, dem springer iväg och snubblar. Funderingar som känns meningslösa och aldrig har dem något slut. Egentligen vill jag bara lägga mig ner och sova, jag blir aldrig fulländad ändå. Men jag är optimistisk enligt lag och skulle aldrig göra något sådant. Ändå stänger alla dörrar in mig och jag gör aldrig det jag innerst inne vill. För kritiken och motståndet är för stort och min viljekraft för svag, min tro på mig själv sviker alltid när den inte borde. Jag vill vara precis så galen som min illusion av mig är, men någon form av vett styr undan mina impulser. Ilska är det som formas inom mig, vill lämna sans och vett. Bli oförutsedd och precis så som jag vill. Varför låter jag världen stoppa mig? Varför är jag rädd för ångsten när det är den enda som får mig att veta att jag lever. Hur kan jag vara så rädd när jag vet att det egentligen inte spelar den minsta roll. Rädsla är den kyla som håller mig borta från vettet. Ingen filosofi är tillräckligt nära mig för att jag ska kunna känna mig tillfredställd. Att kunna uppfylla alla rätt samtidigt som man kämpar för att innehålla alla fel är en omöjlig väg. Men jag kan inte betsämma mig och därför är jag precis lika fel som jag är rätt. Ett vinglande som aldrig tar slut, för jag kan inte vara precis så som jag förväntas, men att vara tvärtom det är inget alternativ det heller. Full av förvirring så avslutar jag nu det här inlägget innan det spårar ur ytterligare gånger.


with love,

Tilla 

Av Tilda - 29 september 2008 13:48

Idag väckte mor min mig med en telefon i handen och 40 min senare stod Matilda inne på dagiset vid lilla fiskebäck. Bra dag!

Imorgon SKA jag ringa vikariepoolen, nu är jag råtaggad :) barn är det bästa som finns tror jag.

In till stan och träffa anna alldeles strax och sen blir det nog seglingikväll om jag pallar det :) och nej jag har ingen skrivfantasi idag så det blir en grymt tråkig text som jag hoppas ni slipper läsa... tjopp tjopp!


with love

Tilla. 

Av Tilda - 26 september 2008 18:22

Misslyckade tårar faller ner
för att krossas
mot min frusna hud.

Kyligt förfryser er omtanke
till hat som jag tappar upp
i stora flaskor.

Svart lyser dem i kontrast
till ett leende ni förfalskat

Och

Tomt flyr ni undan när ni
inte förstår

Varje ord förlorar sin mening
i er mun tappar de sin stavelse
och förintas.

Handlöst faller ert famntag och
omringar min själlösa gestalt.







Tomt älskar ni det skal
ni borde raderat
i första stund.

FEL

Av Tilda - 26 september 2008 01:22

fel fel fel

fel fel fel.


orkar


inte


men låtsas att det går ändå,

så kanske ni tror på det. 

Av Tilda - 25 september 2008 23:57

En tom ramlösa, en stor tom sodastreamflaska, en liten tom sodastreamflaska,  ett stort tomt glas, en massa kvitton blandat med bonuspapper och nerkladdade post-it-lappar, ett par solglasögon, ett diadem, ett par hörlurar, alldeles för mycket utländska pengar, en dataskärm, ett till diadem, ett foto på mig och syster som små, en tofs, fula dikter, jobbpapper med konstiga jobbtider som inte stämmer, en alldeles för tom plånbok, 2 (!) hörapparater, mitt tangentbord och mina kladdiga fingrar, musmatta, mus, högtalare med bra musik, överfull pennkopp, pennfack, övningskörspapper som hatar mig, adressbok, överfullt pennfack, låda med massa utländsk växel, mitt arvika-armband, fat med tesil, öppenkalender, sminkväska, choklad med för lite nonstop i, gammal ficklampa utan batterier, värmeljus, oviktigt viktigt papper, en vante som inte har någon kompis, ett pappersställ överfyllt med en massa onödiga viktiga papper som bör raderas, gammal skolkatalog, mobil, klocka som är för mycket och öronproppar.


[Julia, jag snodde dig.

men hade tråkigt

och ville skriva något meningslöst.] 

Av Tilda - 25 september 2008 22:59

Smärta slår sönder

splittrar allt

förstör.


Lämnar mig ensam

endast ingenting

brevid.


Kärleken förgör oss

omvandlar roller

till hat.


Instängd i era ord

stavelser utan bokstäver

tomma skrik som kastar

mig i golvet


går itu.

  

och blir


ingenting.

Av Tilda - 25 september 2008 22:57

"Så fortsätt längta, hitta mod 
våga hoppas våga tro 
tro på drömmar, ta ett kliv 
vält den värld vi lever i 
Var en galning, var naiv 
det är det som håller oss vid liv."

Av Tilda - 24 september 2008 19:25

dum kaka

äcklig kaka

BRÄND kaka

riktigt svart är den.

och jag är riktigt

besviken, arg

och ledsen

på er

just

nu.

Presentation

Du ser saker, och säger: Varför? Men jag drömmer saker som aldrig funnits och säger: Varför inte?

Omröstning

Har du skrattat idag?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar

Smågodis


Ovido - Quiz & Flashcards