Tilda i ord

Alla inlägg under februari 2012

Av Tilda - 28 februari 2012 05:05

Sitter i lobbyn på mitt förra hostel, under fläkten, pustar ut i väntan på att de skall öppna bagageförvaringen. (Som de bara behagar öppna 2 ggr i timmen, även om de tar betalt för förvaringen). Hur som helst vände turen på resan i samband med att bananen åkte över bord (tydligen ger bananer på båtar otur... man lär sig något nytt varje dag). Vi vaknade upp till sol och spenderade förmiddagen på white heaven beach, heeeeelt okej. Senare åkte vi vidare till en annan vik, såg delfiner och snorklade tillsammans med sköldpaddor(:an...) vid revet. Otroligt vackert!!! Reven är verkligen som en skog under vattnet, jag blev helt förundrad. Solen sken under hela dagen, det var inga vågor och nästan inga sjösjuka alls utan istället hade vi ett positivt och glatt gäng. Lovely! Och sist men inte minst, hemmalagad mat, serverad! Jag kan tack vare den totala vändningen vara riktigt nöjd med den här Seglingsturen på Habibi! Cheers!

Av Tilda - 28 februari 2012 05:02

Det är egentligen otroligt hur stämningen på en segelbåt kan vara näst intill begravningslik. Vi har lyckats pricka in en av de tre regniga seglingsturerna på hela året. Lovely. Och det är inte så att det duggar lite då och då, utan det hällregnar hela tiden samt att det gungar. Vilket innebär att halva båten är sjösjuk. På något sätt har jag lyckats undvika det än så länge (peppar peppar ta i trä...). Klockan är nio, hälften sover och hälften av de som är vakna spyr eller klagar på att de mår illa. Det är nästan roligt så dyster stämningen är. Ha!Nu sitter jag i kaptenshytten, kind of, det är varmt och jag har lite hemlängtan. Till en båt med människor jag älskar där ingen klagar utan gör det bästa av situationen. Jag har försökt men det är svårt när stämningen är påtagligt dyster. Vi får hoppas på lite solsken imorgon. Sol och lite glädje.

Av Tilda - 25 februari 2012 04:24

Nu sitter jag i lobbyn på mitt hostel och väntar på att få checka in. Kön tycks aldrig ta slut. Jag kom hit imorse, en dag för sent. Greyhound (bussbolaget jag åker med) och jag kom inte överrens och på något sätt lyckades min bokning försvinna. Som tur var räddade en tjej på hostelet mig och fixade ett rum åt mig så jag slapp sova på gatan... Nu är jag iaf äntligen i Airlie beach och imorgon avgår seglatsen mot whit sunday och white heaven. Will be nice! Fraser var fantastiskt. Jag var i en mysig grupp tillsammans med 12 andra personer. Vi hade två fullspäckade dagar där vi fick se stora sjöar som endast bestod av regnvatten, vi såg berg av orange sand, körde buss/bil i 80 km/h på en 75 mils lång strand. Vi gick i regnskogen och igenom Elis creek, en kristallklar flod. Såg skeppsvrak och som tur är inga dingos men däremot en massa sjungande grodor. Nu ser kön kortare ut, jag vill duscha och äta mat! Tjohej så länge!

Av Tilda - 21 februari 2012 08:09

Sitter i soffan i receptionen på hostelet, förmodligen den enda platsen med ac på det här stället. Natten var ruskigt varm och jag fasar fär att gå och lägga mig ikväll... Inte ens en ynka fläkt har de lyckats inverstera i... Är lite småirriterad, i morse räddase jag min mat från den blöta nedervåningen i kylen. Nu när jag ska laga mat har någon jävel haft glädjen att ställa ner min mat i den vattenfyllda delen av kylen igen. Tack för det! Woäh! Så, lite ilska bortdomnad :) ikväll ska jag laga god mat och imorgon blir det fraser:D Är i hervey bay nu och insett att alla stränder faktiskt inte kan vara vackra. Kontrasten mot rainbow beach är otrolig men då slog också rainbow beach alla föregående stränder:) Fick provat på surfing där borta, på något sätt lyckades jag faktiskt stå upp flera gånger:) Bra lärare! Tydligen kan man åka "snowboard" på sand också, intressant, jävligt kul och sjukt sandigt:) Nej nu ska jag laga riktig mat och njuta! Mums!love,Matilda

Av Tilda - 18 februari 2012 03:07

Nu sitter jag i Rainbow beach, har  precis bokat en tripp till Fraser Island och haller tummarna for att den ska vara bra och inte fullbokad det datumet jag skall aka... Dem skall tydligen ringa upp och bekrafta bokningen, sa nu sitter jag pa helspann och vantar pa att dem skall ringa. I eftermiddag ska jag forsoka surfa eller ja snarare forsoka lara mig... Kan bli spannande :P Lyxigt nog far jag en gratislektion, men hyra brada far jag nog sta for sjalv... Far hoppas pa att det inte blaser for mycket och blir installt bara.

Av Tilda - 17 februari 2012 01:34

         

Av Tilda - 13 februari 2012 05:40

Josefine och jag gick in till centrum för att försöka äta något annat än subway. Vi råkade gå in i världens bästa affär, alla kläder jag provade var snygga! Smyckena var snygga... Solglasögonen var snygga... Hattarna, mössorna, skorna and so on... Bäst av allt, billigt! Och dessutom 30% rea! Lovely! Så trots att vi var fattiga och borde spara pengar ( eftersom internetbanken var på systemunderhållning) så blev det en del köpt... Nice!Efter mycket letande gav vi upp dominos existens i brisbane och köpte en skitstor pizza, lite dyrare men mycket mer mat! Nästa problem, var ska vi sätta oss o äta pizzan? (efter som take away så klart var mycket billigare) Park! Träd! Bänk! Vi går mot träden i hopp om att finna en park, vi hittar en park och slutligen en bänk. Äter pizza. Det börjar regna. Det börjar regna ännu mer. Vi springer till lusthustaket, där folk sakta men säkert börjar samlas. Några australienare, en ameikanare och två svenskar. Australienaren spelar jokelele och sjunger, vi andra sitter på marken och ler, tittar på regnet som öser ner ännu mer och jag tänker att det här är nog en av de finaste stunderna på hela resan. 

Av Tilda - 12 februari 2012 03:27

Besvikelsen nar man i en timme letat efter en biograf som visar den filmen man vill se och sen inser att pengarna inte racker... Lycka nar man upptacker att man har 20 dollar mer an man trodde!! Nast intill lyckorus nar bion ar 6 dollar billiggare an i stan och nar killen i kassan bjuder pa popcorn och lask! Kvallen i den lilla (tror jag iaf) staden/fororten/omradet Indooroopilly ar fullandad!

Presentation

Du ser saker, och säger: Varför? Men jag drömmer saker som aldrig funnits och säger: Varför inte?

Omröstning

Har du skrattat idag?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar

Smågodis


Ovido - Quiz & Flashcards