Tilda i ord

Alla inlägg under september 2009

Av Tilda - 30 september 2009 20:59

två sidor skrivna.

fyra dagar ska bli fyra sidor till

och snygga referenser.

imorgon ska jag vara effektiv.

fredag vill jag ha klart del ett.

lördag och söndag blir del två.

söndag blir en trist dag.

Måndag blir en bra dag,

då ska jag andas igen.


Nu ska jag se kvateret skatan

med mina bokompisar, trevligt.


sen ska jag sova fem kvartar i timmen.


/T

Av Tilda - 30 september 2009 17:09

Nu ska den första inlämningsuppgiften skrivas, det är svårt att veta hur det ska vara. Dessutom känns det som om det var evigheter sen man skrev arbeten sist. Ämnet ligger bra i munnen och jag vet exakt vad som ska skrivas, men hur?

Förhoppningsvis kommer jag underfund med det, har idag och fem dagar till på mig. 


Dessutom är jag trött och vill bara sova och mina konstiga drömmar börjar uppsöka mig igen, dem är läskiga. Fy.

Nu ska jag skriva och det ska bli förbannat bra det här. Om jag bara får ordning på det.


Tjollahoppsan tjollahejsan.


T.

Av Tilda - 27 september 2009 01:08

Helt plötsligt blev natten mycket mörkare

Av Tilda - 26 september 2009 22:31

Nej jag vill inte ha höst, kan jag inte få ha sommar bara några veckor till? Snälla! 

För när oktober är slut, då kommer dem fyra värsta månaderna som finns. 

Månader som borde raderas. DELETE, pling! 


Sitter på mitt rum här i Malmö, som inte alls är lika städat som det var härom dagen. Lyssnar på musik och glada människor bakom min vägg. Jag är för trött för att vara social. Lite för tråkig för att vara rolig. En annan dag.


Igår var grymt kul. Förutom vägen hem. Den var lång, lite för mörk, lite för kuslig och lite för ensam. Jag vill aldrig mer gå hem själv. Måste finna en lösning på det här. En bra lösning. Men jag hade en väldigt bra kväll, en galen kväll, precis som det ska vara! Vilket man känner idag..


"Skratt i mitt linne

överallt runt omkring

hörs dina toner av

gurglande skratt


så blev det tyst

och allt som fanns

var nu en illusion


bank och kvävda tårar

blev dina nya toner"


Och så kom tomten in i mitt rum och berättade att verkligheten var en dröm,

att jag var fri nu. Precis sådär som jag var innan omvärlden såg mig.


keep on walking in the free world

- sjöng du och nu saknar jag dig.


with love,

Tilla.



Av Tilda - 25 september 2009 02:18

Korrekta väggar
  

Generöst sitter du 

på ditt feta arsle 

och ler åt oss okunniga 


Hånande ser du på 

när vi patetiskt skriker 


In genom din dörr 

kliver du med 

guld i din blick 

värmen från dina

korrekta väggar 

slår in dig i ditt paket 


Vi somnar huttrande 

under himlens skatter 

medens vi ler åt vår frihet

Av Tilda - 19 september 2009 20:19

Hyrt ytterliggare två filmer, dem kostar ju faktiskt bara 15 kr st! 
Så ikväll blir det jag, mitt älskade täcke, glass, bubbelvatten och film. 

It will be nice! 


/T

Av Tilda - 16 september 2009 22:00

"Stugan utanför mitt fönster färgas ljust rosa 
Himlen lyckas få den dystra hösten vacker
har man inte lust att dansa då
jag tror att gungorna utanför
att dem rör sig i takt med musiken
dem dansar också av glädje
jag tycks få allt att skratta nu
jag är så glad över att jag är glad
du sa att jag förtjänade det
nu vågar jag se
det är inte din förtjänst
det är min, min bara min"


Läste det här,

det där som jag skrev
för tre år sedan.
Som jag inte ens minns.


Jag skrattar inte

tårarna rinner längs

mina kinder.


Sentimentala lilla Matilda,

du har vuxit. Du har kommit framåt.

Tre år framåt. Tre enorma kliv.


/T

Av Tilda - 12 september 2009 00:04

Kom hem till Göteborg igår, till mina älskade föräldrar och min underbara bror. När jag kom hem till huset vid elva tiden så låg min älskade bror vaken och vänade på mig. Vi låg och pratade jättelänge, jag har saknat honom så enormt mycket. Helt galet! Skönt och veta ett trots att familjen är i en annan stad, så är allt som vanligt när man kommer hit, som om man bara varit hos en kompis i några dar. 


Sen fick jag min efterlängtade helkväll med mina favorittjejer som jag också saknat något så förfärligt. Massa god mat, chips, varm choklad med grädde och samtal som fyllde upp hela kvällen. Att samtalen svämma över och att förstå varandra nästan innan man uttalar sig, att veta allt om varandra, det är så harmlöst och uppfyllande. Kärleken och tryggheten ni ger mig svämmar över. Känner mig nästan bortskämd som har så underbara vänner. tack <3


natti natti,

Tilla.

Presentation

Du ser saker, och säger: Varför? Men jag drömmer saker som aldrig funnits och säger: Varför inte?

Omröstning

Har du skrattat idag?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar

Smågodis


Ovido - Quiz & Flashcards