Tilda i ord

Alla inlägg under april 2008

Av Tilda - 29 april 2008 20:26

Antonia <3 BeckaÄlskade ni :)


Att picknicka i slottskogen är ett vårtecken, kanske till och med ett sommartecken. Det känns så åtminstone. Vi bubblar av skratt och peparoni, det mesta är självklart med er två. Överdrift är ingen bristvara en måndag när filosofifrågor springer runt i huvudet, man vet att man måste plugga fast ändå så sitter man kvar extra länge på den grekiska resturanten. Klagar över bristen på killar och skrämms över hur litet tid det är kvar till studenten (exakt en månad idag).

Med barnmusik på hög volym, god glass i munnen skrattar jag åt mig själv och hur jag ännu en kväll lyckas glömma att skriva historiauppsatsen.


with love

Tilla.

Av Tilda - 28 april 2008 21:33

Beckas säng+Grekisk resturant+Slottskogen+Antonia+Rebecka = Lyckad dag.


Nu åter till mitt filosofipluggande

min längtan efter att glömma dig

och tomheten efter vilja och lust.

Marabou non stop gör tilla pigg,

hon hatar dessutom anonyma samtal:/

fel fel fel. hon ogillar anonyma samtal.


Dagens låtar: Money, Mein Herr, Life is a cabaret.

Artist: Liza Minnelli

Motivering: Man blir glad, hon är härlig och hon kan sjunga.

Dessutom lite annorlunda.

Råd: Kolla in henne om du inte har hört henne förut! Man stormler.


aja måste plugga.

with love

Matilda



Av Tilda - 27 april 2008 23:23

Fingrar bort din elegans
du är enkel att vifta bort
vanligt är inte helt beständigt
för någon slags tillgivelse
fångar vi alltid upp
hårt kallt och
inte riktigt förberett
föll frosten
och den bet tag i ditt jag
för att islägga tanken
i brist på tro
när ni omskriver hat
i vacker poesi

K Ä R L E K

rättvisan hugger hål i klangen
hoppen skrapar sönder melodin
att inte kunna höra dem.
Är vi din vetenskap (?)
utvisad av mitt hjärta
finns ingen plats kvar
susande försvinner dunket
Oroande.
Lovar du att rita klart
våra ändlösa linjer
jag tappade bort dina fingrar
när jag försökte sudda ut
din existens.

Av Matilda

07-10-13


Av Tilda - 27 april 2008 18:54

Det tredje onödiga inlägget för idag. Jag är sämst på att koncentrera mig och på att göra det jag ska. Jag har absolut ingen motivation förutom det dåliga samvetet som hackar och slår mig. Som om det vore motivation nog... Suck jag bara orkar inte med det här. Antingen är jag hemma imorgon eller så är jag vaken hela natten. Underbara val, verkligen.


ursäkta mina fåniga problem men

jag orkar inte fokusera på det

som håller mig nere, på riktigt. 


with love

Tilla.

Av Tilda - 27 april 2008 15:59

ingen skinande sol

inga glada skratt nere på gatan

ingen sand i kläderna.


regndroppar på näsan

under ögonen

faller neråt.


fulla böcker

påverkar mig

gör mig yr.


jag kommer plugga hela natten.

tack för att du är så otroligt lat matilda.

släng dig i ett hörn någonstanns

och låt mig sköta det här.


with love

someone.

Av Tilda - 27 april 2008 10:14

Sitter med korsade ben i min träsoffa,

på min balkong med solen i ögonen.

Försöker koncentrera mig i takt med

musiken som slår omkring solstrålarna.

Min granne ler glatt med sin ciggarett

i mungipan och hojtar lite hastigt

innan han puffar och fortsätter med

sitt shackparti. Jag har åtminstone

några fräknar på näsan, ska nog skaffa

mig några till på stranden sen. Nu är

ananasen och yoghurten snart slut och

jag måste borsta tänderna, sätta mig

på cykeln och trampa iväg.


(min morgonversion i drömscenarie)

Av Tilda - 26 april 2008 00:20

ska sova, snart.

upp och jobba imorgon.

hem och plugga sedan. Det är åtminstone sysselsättning.


förlåt

för att

jag förstör

mig själv när

ni tittar på jag

önskar jag kunde

vara lite mer som jag

borde, men det går inte.

Av Tilda - 25 april 2008 16:57

"om du kan klara av det

kan jag nog klara av det... osv"


Det enda jag kan på den låten,

men det är väl en aning inspirerande.

Att snickaren sjunger

"God morgon god morgon hör fåglarna sjunga i skyn"

när jag kommer ut yrvaken i pyjamas är också charmigt.


Psykologilektionen var intressant på riktigt idag,

och jag engagerade mig inte bara på låtsas.


Scones med sylt

och tre skrattiga grabbar,

bra avslut på skolveckan :)


Nu ska jag fortsätta tjuvlyssna på när min bror leker,

man blir riktigt glad av det. Jag blir. Han är glädje

och fantasi rätt igenom. Jag vill aldrig sluta vara barn.


ha en toppen dag

och en vacker helg.


with love

Tilla.

Presentation

Du ser saker, och säger: Varför? Men jag drömmer saker som aldrig funnits och säger: Varför inte?

Omröstning

Har du skrattat idag?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar

Smågodis


Ovido - Quiz & Flashcards