Tilda i ord

Alla inlägg under november 2008

Av Tilda - 29 november 2008 13:40

När böcker inte slutar som man har tänkt sig eller som man önskar, om dem verkligen slutar totalfel så väcks en slags irritation inom mig. Hur kan en författare med bara några få sidor förstöra den egna lilla värld man byggt upp? Bara pang bom så HATAR jag alla fyra böckerna. De som var mina favoritböcker innan, nu är jag bara arg.Vilket känns en aning fånigt eftersom det bara är en bok, men för mig är en bok så mycket. Jag lever verkligen i en annan värld när jag är i min bok-läsar-period. Personerna i boken styr mitt humör, är dem ledsna blir jag ledsen, är dem lyckliga blir jag lycklig. Kan man ens bli mer sentimental än så? fåntratt.


Är i lund nu och mår väldigt bra, som jag alltid gör när jag är här. Ikväll ska vi åka ut till ivö förhoppningsvis, det ska bli väldigt trevligt :) 


Om fem veckor kommer min älskade hem, iiiiiiiiiiiiiih <3


with love

Tilla.


Tom

Av Tilda - 23 november 2008 22:07

kom hem. 

orkar inte vara utan dig längre.


// Din syster. 

Av Tilda - 22 november 2008 16:11

Hör hur du stjäl mina ord.
Kraftfält runt mitt hjärta
när du beskjuter mig
stundvis.

Huvudkontoret har kollapsat
nerlagt för idag tack och adjö
Återkom Hjärna men helst inte.

Explodering är närgången
lista för var fack (you)
utsortering ögonblickligen.

Du är avskedad
följer inte order.

Av Tilda - 22 november 2008 16:08

Gammalt krafs som gör ont att läsa, gammal skit som aldrig tynas bort, gammal ondska i mitt bröst, gammal vetskap som inte förändrats.


"Och jag är så trött på att inte ha någon motivation till det här längre,
på att gå omkring som ett lik hit och dit bara för att jag borde.
Finner ingen mening i det.
Och jag vet att jag kan, att jag borde kämpa.
Men någonting övertalar mig om hur sämst
jag är och hur lite jag klarar av.
Även om era blickar föder upp
åsikter om hur patetiskt det egentligen låter.
Så förstår inte mitt förstånd det. (Jag har inget.)
Jag orkar inte höra på era tjat
om hur jag flyr undar,
stoppar huvudet i sanden
och hur jag kommer ångra mig sen.
FÖR JAG VET HUR JÄVLA RÄTT NI HAR.
Men ändå klarar jag inte av att göra något åt det.
Och jag vet inte vem som ska ta emot mina ursäkter,
för det är endast jag själv som förstörs.
DET GÖR ONT ATT INTE VARA MATILDA LÄNGRE.
vem är det som har tagit över mig egentilgen?
Vart är min inställning? mitt hopp? min glädje?
var är min medkänsla, mitt förtroende?
Det här är mina tårar.
mina brister.
jag hatar att falla ifrån livet.
att känna hur mina egna knivar sliter repen.
Ta tag i mig, håll fast mig hårdare.

JAG VILL EXISTERA!"

Av Tilda - 18 november 2008 16:42

Mörker som kastar sig över hustaken gömmer undan dem och sveper in allt

med sin stora famn. Försvinner från mitt synfälts yta gör du när dörren stängs och hjulen rullar framåt och bortåt. Tomrum runt mig, tomrum i mig. Ett enda ekande är mitt svar när ditt namn rullar över mina läppar. Fukten i mina ögon orkar inte hålla sig undan längre, argt bryter den sig ut, smeker mina kinder och lämnar mig ensam. Så ensam, så ensam.


Av Tilda - 17 november 2008 11:31

Matilda stannar i Lund ytterligare två dagar, imorgon åker hon sin väg hem till Göteborg för att sedan vara utan sin älskling i sjutton förbannade dagar. JAGVILLINTE, men det skiter väl världen fullständigt i? Jaaa, jag antar det.


Sentimentala viskningnar susar igenom min hjärna, allting är så tomt just nu. Alla meningar vill handla om dig, alla stunder ropar på dig. Det är så tomt på din närvaro, jag är så trött på att vara halv.


Det var seriefigurer som invaderade min natt, allting var som en saga. Jag var en älva med ett lockigt yvigt hår, en gyllene krans och en klänning vackrare än få. Verkligheten vill gömma undan mig, klä om mig och glömma mig. Varför är mina toner felaktiga i era öron, ge mig vingar, ge mig någonstanns att fly. Försvinna och bli rök i en skymnings ljus.  Dröm.



Du Fattas Mig, Systra Mi.

saknar

Av Tilda - 15 november 2008 11:31

God morgon god morgon!

Idag är en hostar dag, precis som resten veckan också har varit. Fast det är mycket bättre nu, Matilda är i lund. Då är hon glad :)

Sebastian är på jobbet och jag fick sovmorgon, snart in till stan och fika dock, ska bli trevligt. Ikväll blir det sushi och bio :D yay, myspys.


Nu smyger sig vintern nära inpå, lite ovälkommet springer den omkull världen. Kyla som förföryser mina fingrar, snö som faller på min näsa utan att du skrattar åt mig. Nu finns det ingen galning som förstår alla sammankopplingar, alla filmrepliker, alla låtar, alla mina sjuka tankar. Du behöver inte vara nära, bara du är här. Vintern kommer blir så fruktansvärt kall utan dig, min hud fryser redan nu, här under min tjocka tröja. Förtinas av din avsaknad. Jag kan inte hjälpa men det gör så jävla ont när du inte är här. Du fattas mig, systra mi.


"Du kan väl sakna mig ibland

du kan väl stirra upp mot stjärnorna

så att vi har nåt gemensamt"


-Winnerbäck 



with love

Tilla
  


Av Tilda - 11 november 2008 12:37

Hosta och te, det är en igenkännlig faktor. Hela våren kommer som en flashback, illaluktande och ovälkommen. Förlorar man i Wii-tennis blir man sur, men det är skönt att kunna bli sur för inget ibland. Värre är det med huvudvärken som verkar ha börjat inreda lite hemtrevligt för sig innanför mitt pannben, det finns ingen värre ovän tror jag.

Utanför mina inramade glasrutor faller ett kallt höstregn, den lockar inga skor att gå ut. Den stänger in mig. Snart måste lås brytas upp och skor knytas på, ut ska jag, lite motsträvigt.


Fixa min lön och träffa mitt C.


with love

Tilla.

Presentation

Du ser saker, och säger: Varför? Men jag drömmer saker som aldrig funnits och säger: Varför inte?

Omröstning

Har du skrattat idag?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar

Smågodis


Ovido - Quiz & Flashcards