Tilda i ord

Alla inlägg under augusti 2008

Av Tilda - 31 augusti 2008 13:27

Innan den 15 september så ska jag ha valt ut och skickat in två stycken av mina dikter, för att dessa senare ska medverka i en diktsamling som ges ut i oktober. Funderar på att ha med den som står lite längre ner. Men jag skrev den igår så behöver nog fundera lite på det. Jag behöver nog all hjälp jag kan få när det gäller att välja, det finns inget som jag är så dålig på som att bestämma mig. Så skriv gärna om ni tycker att den är tillräckligt bra eller om den är kass.  With love, Tilla.


Konkret tomhet

Ni krälar äckligt
upp på mina lår
försöker gripa tag
hugga in och
ytterliggare en gång
förstöra

varje bokstav
som en rysning
längs alla hudceller
o b e h a g
upprepas om
och om igen

skriker

vill inte ha er
nära

snälla

försvinn
innan jag
ännu en gång
kryper
längs med asfalten

vill INTE ens
minnas

låt mig kräkas
upp hela eran
förbjudet nära
existens

låt mig andas,

ifred.

Av Tilda - 28 augusti 2008 15:50

Tid till att skriva är verkligen något som jag lågprioriterat det senaste, lite synd men det har ändå varit ganska skönt att bara låta tiden ha sin gång utan stanna upp och tänka efter. Inte direkt likt mig men ändå en form av frihet.


Vi kom hem från Alanya i måndags natt, helt slut och sjuka nästan hela bunten. En helt otrolig resa, jag är mållös. Det var verkligen den bästa resan jag gjort, tack tjejer. Veckan som har gått har bestått av att försöka bli frisk, tänka och dela alla tankar med Jen och Deb. Skicka massa Sms till Cilverhjärta och sakna syster så hjärtat nästan brister. Jag ska söka jobben nu snart när jag känner mig tillräckligt stabil och fräsh nog för att kunna få ett jobb, jippie. Har verkligen varit tom och rastlös den här veckan, imorgon blir det jobb hela dagen iaf! UNDERBART! Blev sjukt glad när Catrin ringde, det var verkligen lättande. Bort från hemma och bort från tankarna.


Helgen blir tom

på familj och syster. Ush påtaglig tomhet. Dumma.

Men men. snart blir det Lund och sen blir det Sthlm. Yay.


"Inuti
sitter vi ensamt
griper tag
och sliter loss.

Rädslan
räddar våra sekunder
smeker ömt
limmar fast oss.

hjärtat bultar
någon annanstanns
ensamt.

du är
klädd inuti mig
konstant."


SYSTER, KOM HEM! <3


With love

Tilla.


Presentation

Du ser saker, och säger: Varför? Men jag drömmer saker som aldrig funnits och säger: Varför inte?

Omröstning

Har du skrattat idag?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar

Smågodis


Ovido - Quiz & Flashcards