Tilda i ord

Alla inlägg under april 2009

Av Tilda - 16 april 2009 19:54

Listor är roliga att göra

lite tråkigare att läsa.


Men jag känner för att ha roligt

så kan ni andra få ha tråkigt en stund.


Hittade listan i någons blogg.


Du heter: Matilda
Smeknamn: Tilda, Tilla, Estrella, Emma-Stina, Sötis
Beroende av: knäcka fingrarna
Vem behöver du mest just nu: Min älskling!
Vad tror folk om dig? Inte vet jag. Att jag är knasig antagligen
Stämmer det? Jo det gör det nog.
Vad får du oftast komplimanger för? Håret, färgen. Ögonen och mina fräknar.
Vad säger du för att imponera på någon? Haha, säger nog inget specifikt, beror helt på läget
Hur imponerar man på dig? När man står för sig själv helt och hållet. 
Brukar du skratta för dig själv? För ofta!
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?  Ok fel måndag men ändå mindre än två månader. 
Var bor du? Göteborg
Trivs du där: Jo då!
Äger du några converse: japp
Sprit, cider, vin eller öl: Vin
Brukar du bli för full: inte längre.
Vad har du för mobil operatör: Telia
Är du allergisk mot något: Pälsdjur, skitsnack och fördomar.
Har du haft sex idag: inte idag, nej.
Nästa mål i ditt liv:  Komma in på universitet och hitta en lägenhet.
Hur svarar du i mobilen: Hej! Det är Matilda. (väldig fort :P)
Vem ringde du senast? Amanda
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Förklarade vägen.
Antal timmar sömn inatt: 8h
Sov du ensam: japp:(
Brukar du komma i tid: kommer alltid 5 min sent, typ :P
När mår du bra: När folk runt omkring mig är glada och mår bra.
När blev du fotad senast: I måndags tror jag.
Hur känner du dig nu: trött och saknar älsk MYCKET!
Vanligaste färg på dina kläder: svart och vitt.
Vad tycker du om fötter: Jag tycker om fötter! Dem är fina!
Vad saknar du: Min älskling :)
Hade du en bra kväll igår: Joo pratade i telefon, läääänge! Me like!
Favorit dryck på morgonen: Te
Rakar du benen: På sommaren om jag orkar :P
När brukar du oftast gå och lägga dig: runt 00.00
Är du blyg? I situationer jag inte känner mig helt bekväm i,  ja.
Sysslar du med någon idrott: njet :(.
Vill du hellre ha mail än brev: nej, BREV!.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Vet inte.
Har du spytt offentligt: Tyvärr ja.
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Kissa en jävla massa samt ha sex en jävla massa:P
Är du nöjd med ditt liv: för det mesta ja!
Är du bortskämd: ibland kanske :P
Vad gör du i morgon: Jobbar, ser när jenny dansar, träffar älsk och festar med vännerna. 
Vad är det värsta du vet? Krig och orättvisor. Idiotiska politiker.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Be mig inte ens tänka på det!
Vad behöver du just nu? Ett sommarjobb!
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Typ Martin Luther king :P
Vad längtar du till? Hösten! Flytt och plugg :D
Har du bra vänner och äkta vänskap? Oh ja :D
Vad är det finaste du fått? Min underbara familj, mina underbara vänner, min underbara pojkvän.
En speciell dag du minns: många dagar, som är unika på sitt eget sätt
Hur gammal är du: 19 men fyller 20 "snart" :P
Tycker du om någon just nu: SEBASTIAN <3.
Om fem månader: September, då hoppas jag att jag sitter i min lägenhet i malmö och njuter.
Du samlar på: Nja egentligen inget men skulle det vara något så skulle det vara namn och bilder.
Gröna eller röda äppeln: Gröna.
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Min syster!
Gillar du golf: bara provat minigolf och det gillar jag INTE.
Vilken tid gick du upp idag: halv elva =P
Har du sovit i din egna säng inatt: japp
Har du strumpor på dig nu: ALLTID! Dygnet runt!
Vad ska du göra ikväll: Inget speciellt. Ta det lugnt :)
Är det okej att gråta: Oh jaa
När grät du senast: Igår.
Laddar du ner musik och film från Internet: Nej
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Köpa en lägenhet och spara "resten" om det blev något sånt. 
Bär du glasögon eller linser: Nej.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: ne.
När går du upp ur sängen en helgmorgon: runt 12.00
Har du piercing: nepp :( bara öronen. Men till hösten :D
Vill du gifta dig: såklart!
Vill du ha barn: såklart!
Solar du ofta: Nja solen och jag trivs inte så bra ihop.
Är du bra på att laga mat: det kan gå ibland :P När jag vill och när maten vill :P
Gillar du att dansa: Oh ja! när man får dansa galet! :D

Är du flygrädd:  nepp!
Hur vig är du: halvvig
Vad dricker du helst när du är törstig: Bubbelvatten!
Vilken är din favoritglass: Saltlakrisglass och polkaglass.
Tror du på ett liv efter döden: Vet inte, kankse.
Tycker du om sushi: Nej, jag ÄLSKAR sushi!
Vad äter du helst när du ser på film: Chips och dipp!
Bor dina föräldrar tillsammans: Ja.
Har du tandläkarskräck: ja usha!
Är du morgon- eller kvällsmänniska: kvällsmännsika.
Vilken ögonfärg har du: grönblå
Har du någon gång gråtit dej till sömns: för många gånger.
Biter du på naglarna: nja, ibland.
Röker du: inte längre :D
Vad gör du på helgerna: Mest med pojkvännen, annars familj och vänner.


Där tog listan slut!


Och där tröttnade jag och gick och gjorde något annat

tjo flöjt!

Av Tilda - 6 april 2009 08:08

Våren är här på riktigt.

Viderung, vitsippor, sol, vårskor, glada fåglar, värme, tussilago, ja listan kan bli lång. Och jag bara älskar det. Jag är stormförtjust i våren! Den är en förstart på sommaren och är det någon gång jag mår toppen så är det på sommaren. Sommar sommar sommar :D


jag jobbar med barn i ytterlliggare i tre dagar och sen drar jag mig till sommarstället för att bara vara, endast existera utan någon verklighet att relatera till. Många filmer, mycket musik, långa promenader, mycket sova, övningsköra, plugga teori, äta godis och mysa med familjen.


Jobbet ringde för en liten stund och sa att jag inte behövde komma förän lite senare, skönt! En lugn morgon och jag hinner vakna till liv.


hoppas du får en go påsk,

with love

Tilla. 

Presentation

Du ser saker, och säger: Varför? Men jag drömmer saker som aldrig funnits och säger: Varför inte?

Omröstning

Har du skrattat idag?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar

Smågodis


Ovido - Quiz & Flashcards