Tilda i ord

Alla inlägg under januari 2009

Av Tilda - 26 januari 2009 21:06

Jag har tre enkla men mycket komplicerade ord på hjärtat. Ord som har en innebörd som är ett helvete att uppnå. Oftast känns det omöjligt, för mig har det känts omöjligt så länge att jag helst inte nämner hur länge.

Den här bloggen håller på att tyna bort, jag saknar inte att skriva av mig lika mycket längre. Ibland var det ett guldkorn i vardagen. Jag har mycket som ligger om hjärtat och på andra svåråtkomliga platser i kroppen, ludd som ibland är det viktigaste jag har. När allt annat runt omkring är hårt och kantigt så gömmer jag mig i mitt ludd och försvarar mig med att stänga in mig i osynliga såpbubblor. Så är det inte nu, mitt ludd ligger där det ska och laddar upp sig inför nästa strid. I den tid som är nu har man sagt mig att jag ska njuta, försöka vara så som människor bör. Och jag försöker, jag iakktar och lär mig. Kanske en dag är vardagen en del av mig, men just nu har jag mina tre ord. De ord som jag idag stolt kan säga, ärligt och glädjerikt.


JAG ÄR LYCKLIG.


with love,

Tilla.

Presentation

Du ser saker, och säger: Varför? Men jag drömmer saker som aldrig funnits och säger: Varför inte?

Omröstning

Har du skrattat idag?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar

Smågodis


Ovido - Quiz & Flashcards