Tilda i ord

Alla inlägg under juli 2008

Av Tilda - 28 juli 2008 23:51

Jobb och full av värme, ett kvällsdopp och jag orkar inte laga mat.

På något sätt så vill inte mina bilder in i datorn, vilket gör mig fruktansvärt irriterad. Gah.


När jag ramlade in på min mail igår så läste jag några rader från en tjej som undrade om jag ville vara med och publicera en diktsamling i höst. Det skulle tydligen vara med flera olika personer så det handlar om ungefär två dikter. Det skulle kosta mig femhundra, och då får jag även boken. Har ingen aning om vart pengarna ska gå, antagligen till upptryckning men om boken säljs bra så behövs inte dem pengarna längre. Hur som helst så vet jag inte om jag ska vara med, det hade varit hemskt roligt.

Men det hade inte riktigt kännts som mitt eget, borde jag kanske vänta tills jag klarar av att skapa något eget?

och sen måste jag välja ut två stycken också, vilket är i princip omöjligt.


well well.

nu ska jag sova.

god natt

with love

Tilla

Av Tilda - 27 juli 2008 22:42

Ikväll är en kväll då lugnet bara sugs ut ur magen och kroppen bara landar på fast mark. Ingen gungande och ingen som klampar osmidigt på fördäck, strax ovanför mina öron. Inget saltvatten bakom öronen och ingen söt "Daniel" att spana efter, inga konstiga pengar och heller inget knasigt språk att försöka sig på att förstå. Ingen sand överallt, inget gnäll om disk, inget bad om morgonen, inga söta kattungar och inga knarrande golv. Bara ett stort tomt hus som fylls av min systers sång, sköldpaddans krafsande och min egen existens. Ett fungerande internet och två filmer för tio kronor styck, en familj i en båt för långt borta från tjat och tre underbara veckor med min älskade syster.


"Vi vill inte åka hem

bam bam bam

Vi vill inte åka hem

bam bam bam

Varför åka hem

när man redan

kommit en gång

det är ju bara till besvär"


God natt

with love

Tilla.

Av Tilda - 10 juli 2008 22:26

Se hur kölden värmer mig
hur den rinner längs min kropp
stillsamt närvarande är din tomhet

skapta stigar med oss två
är vad som göms inom mig
en tom existens är vad jag bär på

jag låtsas tro lite grann
kanske återvänder verkligheten då
ett samband mellan oss som brister
när mitt förstånd griper tag om mig

river itu alla blad som bär ditt namn
förstår hur kallt ensamheten griper
och hur lätt jag flyr ifrån mig själv
egentligen förstår jag ingenting

det är bara tårar som bryter itu
varje löfte jag trodde skulle hålla
mycket längre går det inte
snedstegen är för många
och jag förlorar mig själv i dig

det är ingen ursäkt
bara en sanning
inte riktigt än
men snart

det här är steg mot slutet.

Av Tilda - 8 juli 2008 15:32

Hur kan man sakna någon som inte finns?

Hur kan man hata någon som inte finns?

Hur kan man bli älskad av någon som inte finns?

Hur skulle jag vara utan mig själv?

Hur orkar jag ställa värdelösa frågor?

Av Tilda - 7 juli 2008 21:28

Jag är bara så full med massa händelser och tankar, mina lungor bubblar som sockerdricka och varje andetag blir lite sött och glatt. Kom hem från Arvika igår. Att komma dit var helt underbart, att vara där var ännu mer underbart och att komma hem var också underbart. Nu ligger jag hemma med halsfluss, vilket inte är lika underbart. Det är pest och pina men jag är glad för att det inte är körtelfeber vilket jag först trodde. Att ligga sjuk när man är fylld av tankar är något en människa bör slippa, jag tänkte alldeles för mycket även när jag hade fullt upp med att ha kul, att ens tänka efter på hur mycket jag tänker nu när jag har tråkigt ger mig typ panik.

Jag saknar min lillasyster helt fruktansvärt mycket, jag har JossanAbstinens och ska nog skriva brev till henne. I mitt huvud fortgår våra dialoger, jag skapar dina svar och vredesutbrott beroende på vad jag säger. Jag känner dig så bra att jag vet vad du skulle säga i de flesta sammanhang. Det är dock inte riktigt samma sak som i irl.

Har sovit hela dagen idag, bort sett från den tid jag var hos läkaren. jag kommer sova såå bra inatt, suck. Fast min kropp hatar typ mig så den kommer vara så trött av allt hat att den kommer somna ändå (hoppas jag).


Asså Axel har kycklingar hemma, jag är helt besatt. Det har typ vart min dröm sen jag var sju att få hålla i en kyckling. Ända sedan jag såg pippi på rymmen har jag avundats det. Inte illa att ha åtminstone en barndröm uppfylld. Dem är verkligen så söta och hjälplöst underbara som jag föreställt mig. iiih :)


Festival var ungefär det jag hade föreställt mig. Underbart. Sjukt härliga människor, önskar att man kunde bo med dem ständigt. Underbar musik. Jag vill bara tillbaka nu. Nästa år blir det mycket festival för min del. Jag vet några som MÅSTE följa med. tihi ^^


Jag orkar inte skriva tackkort. har gjort flera stycken men dem är fula så ska göra om dem. suck. jag är sämst på att göra tråkiga saker, som jag egentligen tycker är roliga. Ingen ork i min kropp. Jag sitter och pratar för mig själv, för konstiga resonemang och hittar förklaringar till händelser som är oförklarliga.


Kul att jag kanske missar hela Hönö-konferansen iår. Vilket jag inte gjort på typ fem år, Gud tycker inte om mig. det suuuger. varför är jag ALLTID sjuk?


well. Gör mig glad o skicka ett sms, jag lovar att svara. Kanske lite segt men det är för att min hjärna är lite efter i alla handlingar utan just tänkandet.

All energi går till att tänka sjuka tankar.


take care.

with love

Tilla.

Presentation

Du ser saker, och säger: Varför? Men jag drömmer saker som aldrig funnits och säger: Varför inte?

Omröstning

Har du skrattat idag?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar

Smågodis


Ovido - Quiz & Flashcards