Tilda i ord

Direktlänk till inlägg 23 april 2008

Somnade på riktigt :)

Av Tilda - 23 april 2008 09:30

Jag somnade igår, jag somnade jag somnade jag somnade.

iiiih :) efter att ha läst hälften av sidorna i filmkunskapen.


Han bankar och slår här hemma

i mina öron dunkar metallica

ibland går det i takt.


Någon gång kanske

vårt hus upphör

vara ett byggprojekt

för hela göteborgs

snickare.


Härom natten drömde jag

att någon sa att vi var tvungna

att sälja vårt hus, precis när allt var klart. Galet.

Jag drömmer bara galna drömmar.

Inatt var det krig igen

mörk natt bränder

tom kärlek köttätande hajar

väsande katter och stora vågor.

På min studentdag.


Solen skiner trots

väderprognosens påhittade regn.

Jag är glad och mitt huvud bankar,

ont ont ont skriker det.

Snart prov och sen plugg till proven imon.


well take care,

with love

Tilla.


 
 
Elin

Elin

23 april 2008 17:01

Ditt sätt att skriva på är så himla, åh.. jag vet inte, men jag gillar det jättemycket. Jag vill aldrig sluta läsa.

http://elinskanberg.blogg.se

 
Ingen bild

Matilda

23 april 2008 17:39

oh fina fina fina du! tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tilda - 17 september 2012 19:23

Om en vecka börjar jag jobba som lärare i en etta, ett vickariat som sträcker sig över hela terminen. I skrivande stund är jag ganska nyligen informerad om jobbet, jag vet egentligen inte så mycket om barnen, schemat eller mina kollegor. Men jag är s...

Av Tilda - 1 september 2012 22:04

Jag bär i förvirringen en knuten näve känslor jag inte minner styra Stirrar stumt in i spegelns sköra glas Väntar på svar men hör bara tystnad...

Av Tilda - 19 maj 2012 13:48

En mellanlandning i Malmö, sista bussresan och tillslut hemma i älskade Göteborg. Det första jag ser i Göteborg är Jennys leende, bra början! Nu har jag varit hemma några dagar dock blev läkarbesök det första åtagandet jag gjorde, med resultatet sj...

Av Tilda - 13 maj 2012 02:11

Det är en konstig känsla att sitta i Sverige och skriva detta inlägget. Den sista flygresan gick bra, ingenting krånglade, ingen panik i sista stund, inga problem vid incheckningen och inga onödiga säkerhetskontroller. Kändes helt enkelt stabilt, min...

Av Tilda - 9 maj 2012 08:55

Nu närmar sig slutet med läskiga steg, det virvlar av känslor inför flygresan hem. Lycka över att komma hem igen, sorg att behöva lämna det här. Sorg över att nå ett slut. Men min hemlängtan tar nästan över och tillsammans med den så känns det riktig...

Presentation

Du ser saker, och säger: Varför? Men jag drömmer saker som aldrig funnits och säger: Varför inte?

Omröstning

Har du skrattat idag?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar

Smågodis


Ovido - Quiz & Flashcards