Tilda i ord

Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Tilda - 15 oktober 2008 22:46

Jag har en underbar vän.

Jag har fler. Men ikväll måste jag få tala om för världen vilken underbar vän jag har.  Föreställ er en vän som på många sätt är precis som en själv. En som nästan tänker precis som en själv. När man tror att man är helt out of space så finns hon där och är precis likadan. Inte för min skull, utan för att hon är som jag, det bara är så. 

Föreställ er en vän som är precis som hon vill, fast hon tänker på dig lite extra. Hon vet att vänskap är något att vara varsam om. Hon bara finns där intill dig jämt, i ditt hjärta. När saker går i kras sätter hon sig på golvet och hjälper till att laga. Tålmodigt klistrar och tejpar hon.

Tänk er en vän som man kan sitta och skratta med åt ingenting i princip hur länge som helst. Och man kan tillbringa timme efter timme åt att bara vara och ändå känna att man får något gjort.

Tänk att jag förtjänar en sån vän... 

Presentation

Du ser saker, och säger: Varför? Men jag drömmer saker som aldrig funnits och säger: Varför inte?

Omröstning

Har du skrattat idag?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar

Smågodis


Ovido - Quiz & Flashcards