Tilda i ord

Alla inlägg under april 2008

Av Tilda - 19 april 2008 21:58

Av Tilda - 19 april 2008 17:22

Föresten tänkte jag i diktform igår kväll.

Och självklart trodde jag att jag skulle 

komma ihåg mina underbara

idéer, det tror jag alltid.

Och självklart

minns jag

aldrig.


och

jag bör

ta med mig

en vattenspruta

varje gång jag går

ut. för mitt hår är så

mycket snyggare när det

är blött. mörkare och lockigare.

som en parantes alltså. precis som

resten av mitt liv tycker om att vara.

Av Tilda - 19 april 2008 16:01

Jag vill skriva något som är bra eller kanske dåligt

men åtminstone intressant att läsa.

Tyvärr har den delen av min hjärna raderats.


Så det får bli meningslösa ord idag med.

Den här veckan har jag lyckats bli färdig med projektarbetet, solen har skinit nästan konstant, jag har spelat fia med knuff på avenyn, träffat axel-anna-gänget för en uppdatering av vårt sociala liv, lämnat tillbaka den försenade boken på biblioteket, jobbat idag och imon blir det mer, medverkat på alla lektioner förutom en, läst ut min bok och glömt bort att äta.


ush nu är jag trött.

men solen skiner och jag har blommor i håret.


Och jag har lyckats bli skrattig av den här sidan:

http://improveverywhere.com/


den ger mig ett viss hopp om

mänslighetens försök att vara

kreativ och possitiv.

Sådana här människor

ger världen lite livsglädje.


Sen jag har jag blivit imponerad av den här lilla tjejen:

http://www.youtube.com/watch?v=I7j8NhBtnpw&feature=related


Hon var duktig första gången jag hörde henne
det här är otroligt. Jag brukar inte dela med mig
av mina fynd. Men nu kunde jag faktiskt inte låta bli.


Eftersom jag inte har uppmanat er,

mina kära vänner om det innan.

Så gör jag det nu, för jag vet hur bra ni är

och jag vet hur bra ni har det.
Ibland blir jag orolig för att

vi tror att alla har det lika bra.

Läs Vendelas blogg, (länken finns i högerspalten)

för er egen skull och för hennes skull.

Hon förtjänar mer än mest.


Vendela, läser du det här så vet du

att jag tänker på dig, ofta :)


with love

Tilla.


Av Tilda - 16 april 2008 15:10

Det går framåt med projektarbetet.

har bilgor på 8 sidor nu,

plus min diktsamling

när den behagar landa i brevlådan.


Sen har jag skrivit tre sidor till.

bakgrund genomförande är påbörjat och delvis klart.

Metod, resultat, sammanfattning, slutsatser, utvärdering och problem (vad det nu innebär?) återstår. Att jag kommer få sova inatt är ju en dröm som inte lär bli uppfylld. Upphovsmannen till projektarbete bör skjutas.

det är press press press stress stress stress ångest och illamående.

Jag vet dem som näst intill stressat ihjäl sig pga det här.

Och snarare har fått lägga ner 200 h istället för de 100 uttänkta timmarna.


Min marabouchoklad, den med non stop i, innehöll i princip ingen non stop.

Det ska vara 20 % non stop i dem och det brukar det faktiskt vara. Den här gången var mer än halva chokladkakan utan en enda non stop-bit i och den andra halvan hade bara en non stop bit i varje ruta. Marabou är dåliga på matte!

Dagens ilandsproblem, it is!

(fast egentligen är alla mina problem ilandsproblem

alla problem är ilandsproblem förutom svält, mordhot och klimatet

Så känn dig dålig om du mår dåligt för något annat än dessa problem,

det är felaktigt och hänsynslöst. sarkasm.)


with love

Tilla




Av Tilda - 16 april 2008 09:27

Navid Modiri.

Har nog läst den diktsamlingen tre fyra gånger nu,

blir lika hänförd varje gång. Igår fick jag hjärtklappning,

det var så bra att jag ställde mig upp i sängen och hoppade.

Nåja, jag föreställde mig att jag gjorde det.


"Mamma säger att det här är som ett kollo

förutom att ingen villåka hem

Hon köper cigaretter jäst och post-it-lappar

Tatuerar verb över hela köket"


Mina vänner, för er egen skull

kolla upp den här killen.

han är stentuff.


Den här underbart vackra dagen tillägnar jag min grå klänning och

mina ondskefullt oslitna converse, ingen skolgång och en hel massa tid för att krafsa ner proffsiga tankar och få en slags summering av Projektarbetet.

Till sällskap har jag min musik och mitt älskade te. Någon som vågar gissa på antal koppar jag lär konsumera idag?  Ledtråd är att under rapportskrivningen på 4-5 timmar igår innebar 4 koppar. När jag gjorde mitt te nyss så undrade jag varför det hade tagit slut så fort, måste köpa nytt snart igen. Nu när jag läser min blogg undrar jag inte varför det tar slut så fort, det är ganska uppenbart. Summering: jag är tankspridd. Nästan värre än mamma, hon köpte två likadana böcker vid olika tillfällen under bokrean, inom loppet av en vecka. Hon är min förebild.


Nu över till det mer vettiga skrivandet.

over and out.

Tilla.

Av Tilda - 15 april 2008 07:25

jag låtsas så mycket

att verkligheten blir suddig

försöker minnas hur musiken

sprängde mig

helt tom föll jag omkull

baklänges rev dina rader

min tunga smaksatte dina toner

varje steg gick en takt fel.


Godmorgon

idag ser ut att bli vårväder, mys!

Kiropraktorn klockan elva och en håltimma på 3½ timma, hurra.

Nej men ganska skönt idag faktiskt :)


Gårdagliga tankar

päls, köttindustri, skönhet, konsumering, slöseri.


hmm nu ska jag äta frukost.


ha en underbar dag :)

Av Tilda - 14 april 2008 23:18

Förtvivlan

saknad

rädsla.


matilda

i ett

nötskal.


jag

stannar

där.


vill

att du

förstår.


men

mina ord

vill inte förklara.


tomt.

Av Tilda - 14 april 2008 08:52

Jag gick faktiskt upp kvart i sju idag, det var mer än vad man kan förvänta sig av fröken T. När jag väl sitter och äter frukost, 07.00, inkommer det ett sms med information om att första lektionen är inställd pga sjuk lärare. Skönt att få reda på det nu och inte i skolan dock en aning sent idag, i vanliga fall hade jag legat kvar i sängen vid den här tiden. Ur skol-synsätt iof mycket bra att jag var för pigg för att somna om, istället blev min filosofiläxa bra och utförligt gjord. Det är roligt när man tar sig tid att göra det, jag bör göra det ofta. Påminn mig jag glömmer så gärna bort det.


En ångestklump mindre.

Kanske kan jag ta mig till Cornelia ikväll,

prata av mig o vara glad

istället för att deppa med

näsan i böckerna / projektarbetet.


kanske.


Nu går min buss om exakt fjorton minuter,

hade tänkt att hinna med den.

Läsa min bok, skratta för mig själv

och vara glad resten av dagen.


"Gud är god

och hans nåd

varar i evighet"

Psalm 118:1, AMEN på det.


(lägg märke till att det är första gången på åratal som jag citerar bibeln,

jag är förvånad över mig själv. När man är glad är livet härligt)


with love Tilla

Presentation

Du ser saker, och säger: Varför? Men jag drömmer saker som aldrig funnits och säger: Varför inte?

Omröstning

Har du skrattat idag?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar

Smågodis


Ovido - Quiz & Flashcards