Tilda i ord

Alla inlägg under april 2008

Av Tilda - 24 april 2008 23:13

Solen färgar asfalten
och fötterna fnissar
när tårna gör sig
bekanta med gruset.

Avenyns leende är
mer glatt och
värmen sprider sig
som en gäspning,
bedövade mottaglig

Välkommen.

Av Tilda - 24 april 2008 00:57

När man vet vilka drömmar

som kommer skrika mellan pannbenet

och ut i verkligheten, vill man inte sova.


När man vet hur lång tid

det tar innan ögonen sluts

och man tappar kontrollen,

vill man inte lägga sig i sängen.


När man vet att man

kommer vakna i panik

klockan fem nästa morgon

och bittert försöka somna

om för att senare tvinga

kroppen upp ur lakanen,

då vill man inte lägga sig.


När man vet att nästa dag

innebär mer panik, fall,

tom glädje utan hopp,

vill man inte sova.


Vill inte sova

För sedan måste jag

vakna och inse att

inget har förändrats.

Av Tilda - 23 april 2008 15:27

this is me ----> :(

med stora tårar innanför ögonlocken.

nu ska solen dränka mig.


(helvete)


Av Tilda - 23 april 2008 09:30

Jag somnade igår, jag somnade jag somnade jag somnade.

iiiih :) efter att ha läst hälften av sidorna i filmkunskapen.


Han bankar och slår här hemma

i mina öron dunkar metallica

ibland går det i takt.


Någon gång kanske

vårt hus upphör

vara ett byggprojekt

för hela göteborgs

snickare.


Härom natten drömde jag

att någon sa att vi var tvungna

att sälja vårt hus, precis när allt var klart. Galet.

Jag drömmer bara galna drömmar.

Inatt var det krig igen

mörk natt bränder

tom kärlek köttätande hajar

väsande katter och stora vågor.

På min studentdag.


Solen skiner trots

väderprognosens påhittade regn.

Jag är glad och mitt huvud bankar,

ont ont ont skriker det.

Snart prov och sen plugg till proven imon.


well take care,

with love

Tilla.


Av Tilda - 21 april 2008 15:18

Irriterad och ledsen.

Arg, förbannad, besivken.

Rädd. Dessa känslor borde

deletas. Förklaras olagliga.


Jag har glömt hur man somnar

hur man drömmer om lycka,

hoppas och tror på kärlek.


jag har tappat lusten,

känner inte för att leta.


Blåa himlar och skakande fingrar

äter upp mina revben

och inom mig rusar mina lungor

ifatt med talet som skrapar

fram ett vinnande hat.


Av Tilda - 20 april 2008 20:00

"Sakta går vi två i solen

smekta ut av vårens vind

flickan tar sin mor i kjolen

modern hon är blind

men hon hon smeker ömt den lilla

som berättar allt hon ser

plötsligt står den lilla stilla

och viskar ömt och ler"


Det är nog en av dem vackraste låtarna

tror jag, öm och vacker. Min farmor sjöng alltid den för mig...


Jag tycker jag är värd en hård kram, så jag utdelar den till mig själv. Tack.

Den här veckan, den här helgen har jag lyckats klara mig utan äckliga giftpinnar. Jag kan inte påstå att det varit nöjsamt, förutom att mitt goda samvete jublar. Tack för att någon del av mig tycker om mig för det åtminstone.


Jag hade bestämt mig för att rååplugga i två veckor nu, verkligen kämpa det sista. Men det är skitsvårt. jag har glömt hur man gör.
Tänk om man kunde sitta i en trädgårdsstol tillsammans med sugrör i bubbelvatten, överflödig tillgång på osmält choklad, en hälsosam ciggarett i handen, iklädd en fin bibiki och mina favorit solglasögon. Och mitt i allt det där försöka få in kunskap om CNS, parasympatiska nervsystemet, psykodynamiska perspektivet, geometriska summor, smarta tillämpningar, filmens tillkomst och en hel del annat intressant. Och framför allt, inte ge upp.


Så vitt jag vet har jag sex prov, sex kanske sju inlämningar och två redovisningar kvar. Det känns mycket.


Hoppas att du har haft en trevlig helg!

with love

Tilla.



Av Tilda - 20 april 2008 00:32

Eftersom datorn har något fuffens för sig,

allt poffar och jag är sprallig så blir det ännu

en inblick i mitt parantesliv ikväll.


Jag ska cykla till jobbet imorgon tror jag,

med förutsättning att det är fint väder

och jag kan plocka blommor och stoppa i håret.


Jag skulle åtminstone bli glad av en

kassörska eller vad man ska kalla mig

kassabiträde kanske, som har blommor

i håret. Men det är jag det, och jag

kanske är en aning lättroad.

Väldigt varm mellan revbenen iaf,

en slags vårglädje som nästan äter upp mig.


Att lite sol kan göra människor så glada,

jag ska bli en sol när jag blir stor.

Det verkar så inspirerande.

Eller som Elin sa,

en rosa mupp, fluffig och som sjunger

manamana på heltid. Jag lär vara ensam om min karriär åtminstone.


Sol eller rosa mupp? jaa det är ett val att sova på.


Inatt SKA jag sova

hur mycket min säng o mina tankar än bråkar.

Jag ska slå ihjäl dem och sedan somna med

GOTT samvete.


Good night.

with love

Tilla.

Presentation

Du ser saker, och säger: Varför? Men jag drömmer saker som aldrig funnits och säger: Varför inte?

Omröstning

Har du skrattat idag?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar

Smågodis


Ovido - Quiz & Flashcards